lauantai 30. kesäkuuta 2012

Lontoo lalalaa!

Löysin viimein aikaa kertoa Lontooseen matkaamisesta!
Maltalta lähtö ei aiheuttanut kyllä sen suurempia tunnekuohuja silloin perjantai-aamuna. Sain vuokranantajalta kaikki rahat takaisin jee, mutta silti siitä miehestä vois kyllä sanoa että se repi kaiken irti mitä sai... ei joustanut kyllä millään lailla, vaikka maksoin tammikuussa puolen kuun vuokran ja nytkin koko kesäkuun vaikka lähdin jo puolessa välissä. Vaan olihan se asunto kiva, kun ei siellä ne torakatkaan juossu hehee. :P

Heippa Malta!

Jouduin maksamaan lentokentällä Ryanairille 40 euroa liikakiloistani, ja se vähän harmitti... mutta minkäs tuolle voi. Kun katsoin lentokoneen ikkunasta Maltan saarta, joka näkyi siitä pienestä ikkunasta KOKONAAN, ajattelin miten pieni se tosiaan maana on. Ei minulle kummempaa haikeutta iskenyt, lähteminen tuntui hyvältä. Lento Lontooseen tuntui toooo-della pitkältä, mutta kun näin lentokoneesta Lontoon vehreyden niin tuntui enemmän kotoisalta kuin Maltan keltaisuus. Alkoi hymyilyttää! :) Onneksi bussi löytyi helposti, vaikkakin matka Lutonilta Hilkan luokse kesti TUNNIN kauemmin mitä piti. Lontoossa tuuli tosi kylmästi ja oli pikkuinen muutos siihen, että edellisenä päivänä olin kävellyt polttavan kuumalla hiekalla Paradise Baylle... :D

Hihiii kun Hilkka löytyi niin olipas kivvaa! Kaiken huipuksi Hilkka laittoi herkkuruokaa ja maistui niin hyvältä. :) Olin ihan innoissani Ealingin taloista! Ne on niiiiin kivoja täällä! Perjantaina me ei vielä ihmeitä tehty, paitsi illalla mentiin käymään Pubissa. Siellä oli jalkapalloa ja istuskeltiin siellä jonkin aikaa. Oltiin niin väsyneitä, että mentiin nukkumaan. Minullahan ei kaikeksi hauskaksi ollut edes ääntä, sen kurkkukivun takia joten olin melko hyvää juttuseuraa. :D
Metrossa matkalla

Lauantaina mentiin käymään Camden townissa ja se oli ihan huippupaikka! Siellä oli niiiin paljon kaikkea tavaraa ja ihania juttuja, ettei mitään järkeä edes, nimittäin olisi tarvinnut toisenkin päivän nähdäkseen kaiken. Ostin sieltä kyllä tuliaisia ja kivoja juttuja itsellenikin, kuten vinyylistä tehdyn Queen kellon. Osaan jo niin kuvitella sen makuuhuoneen seinälle jonnekkin Jyväskylän asuntoon, hihi! Söimme siellä myös intialaista ruokaa pienen joen rannalla.
ISO converse tennari!

Camden town.

Varrella virran!

Erikoiset penkit oli... :)

Jänniä koruja!

Maailman ympäri 80 päivässä!

Camden townista menimme Waterloolle Hilkan kaverin synttäri-aterialle espanjalaiseen ravintolaan. Siellä oli kyllä hyvää ruokaa, söimme tapasta. Laskun maksaminen tuotti tunnin mittaisen päänvaivan, koska jotkut eivät maksaneet kaikkea tilaamaansa ja ei meinannut millään täsmätä rahat ja lasku. Ruokailun jälkeen minulla oli niin kipeä ja väsynyt olo, että meidän oli pakko lähteä Hilkan luokse. Kaiken lisäksi alkoi ripsiä vettä, joten oli paljon mukavampaa mennä Hilkan luo juttelemaan yöjuttuja! :P

Sunnuntaina suuntasimme keskustaan ja aivan ensimmäisenä oli päästävä syömään. :D Siellä oli hassu naistarjoilija joka ihasteli meidän molempien korviksia. Syönnin jälkeen menimme M&M's Worldiin ja siellähän sitä olikin hauskaa... :D Olisin tahtonut ostaa yöpuvun, mut oli aika hintavaa.

Pitsaa!

Jeee!

Tosi-turisti!

Melekonen asento

Olin valkoinen M&M's!

Abbey Road!

Liftasin, mut ei se ottanu kyytiin...

Olen jo kaksi kertaa Lontoossa käynyt, niin ei me muuta tehty kun käveltiin nähtävyyksien (Big Ben, London Eye jne.) ohi. Yritimme päästä Tower of Londoniin, mutta se osoittauti aivan liian kalliiksi ja oli menossa pian kiinni. Niinpä tyydyimme sen turistikauppaan, ja ihastelimme siellä "timantteja" ja muita juttuja. Sittenpä lähdettiin takaisin Ealingiin ja olimme jostain syystä edelleen ihan ähkyssä pitsoista. Juuri kun kävelimme Hilkan katua, pohdimme ääneen miten ei tee yhtään mieli syödä ja kauhea ähky ja hyi pelkkä ajatuskin ruoasta! Kun tulimme perille, oli perhe grillaamassa takapihalla ja tarjosivat meillekin. Hupsis vaan, siellä Hilkka ja Sari söivät tyytyväisenä maissia ja hampurilaisia... :D En tiiä mihin se ähky kahdessa sekunnissa hävisi...

Hilkka innostui aarteista!

Maanantai oli shoppalupäivä, jonka aamu pahasti venähti kun Hilkan masu oli pipi ja Sari vaan yski. Tarkoitus oli mennä vain Ealingin ostoskeskukseen, joten ei se paljoa haitannut. Ostin Primarkista KOLMET farkut, koska ne istui niin hyvin ja niissä oli eri värejä! Ja sai niin edullisesti. Lisäksi löysin vielä kivoja tuliaisia ja semmoisia.
Illalla suuntasimme takaisin Picadillylle, nimittäin menimme MAMMA MIA!-musikaaliin jee! Oli kyllä kiva kokemus ja musiikki ihanaa! Siellä lopussa laulettiin ja tanssittiin. Musikaalin jälkeen oli pieni nälkä, joten menimme syömään sushia nam!

Kahavilla!

Mamma mia! Here we go again!

Sushia nam nam nam!

Tiistaina olikin jo minun aika lähteä, mutta sitä ennen nautimme lounaaksi Fish&Chipsia puistossa! Aurinkokin ihan lämmitti, eikä oikein edes tuntunut että kohta lähtisin lentokentälle. Ensin tosin kahviteltiin ja sitten Hilkka saattoi minut juna-asemalle.

Överipaljon syömistä oli!

Lontoo oli mukava välipysähdys ennen Suomea, ja tuntui aivan oikealta mennä kotiin eikä minnekkään Maltalle enää. Hilkan kanssa näki myös erilaisia asioita Lontoosta kun yöpyi brittiläisessä kodissa ja näki sellaisia seutuja Lontoosta, jota ei pelkällä lomamatkalla näkisi. Hilkan kanssa oli kivvoo!

Junassa matkaseuranani oli leppäkerttu!