sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

Alle kaksi viikkoa...


Hiphei, minulla mieli vaihteleepi. Nimittäin kun vaihtui kuukausi kesäkuuksi, minä todella tajusin että se, että palaan Suomeen tarkoittaa myös sitä että siihen loppuu maltailut! :o No onhan se ihan itsestäänselvää, vaan tuli myös pieni hepuli siitä että mitä kaikkea täällä vielä pitää tehdä ja muuta! Maanantain tenttikin ahdistaa ja olisi ollut kaikkea kivaa tekemistä sunnuntaille tarjolla, mutta sitten kuitenkin päätin olla tekemättä kivoja asioita... koska maanantain jälkeen olen lähestulkoon vapaa, sitä esseetä lukuunottamatta. Mutta siihen esseeseen aion kyllä kirjoittaa semmoiset liibalaabat englantilaisesta musiikista jotta ei pitäs niin hankalaa olla. Toivon ainakin niin.

Oli myös erittäin typerä idea varata RYANAIRIN lento täältä Lontooseen, nimittäin se ei menekään niin että voit Check-in:issä maksaa ylimääräset kilot pois VAAN SULLA PITTÄÄ OLLA TOINEN LAUKKU, ja jakaa ne sun kilot sinne. Eli nyt minun pitää ihan oikeasti alkaa tekemään testipakkauksia, jotta laukkuni ei paina yli 20kiloa, ja jos painaa niin pitää lisätä mun varaukseen toinen laukku ja ostaakin sellainen ja voi plääh. Oiskohan tullut sittenkin helpommaksi ottaa joku Air Maltan lento Lontooseen kuin aatella vaan että pääsee halavalla? Voihan ärsytys. Ensi viikonloppuna siis testipakkaukset kehiin!

Olin yllättynyt, miten vähän mulla on vaatteita... eihän vaikka oo paljoo? :D


Sushi oli jälleen kerran herkullista, ja kävipä silleen hassusti että tilasin vahingossa eniten sushia. Hiheheee, melkeen alkoi hävettää. Ehkä eniten se, et kun muut oli silleen OHO ONPA SULLA NIITÄ PALJON... niin mulle ei tuottanu edes vaikeuksia syödä niitä kaikkia. Vaan sushi onkin niin hyvvää! JA se tarjoilija oli ottanu kaks kertaa yhen sushin tilauksen, eli neljän sijaan sitä yhtä tuli kaheksan... mut enhän mä nyt viittiny siitä huomauttaa. :D Oli myös parasta jutella Willemijnin kanssa, me kun oltiin siellä puoli tuntia muita aiemmin kun kaikilla oli ollut ongelmia Maltan bussien kanssa yllättäen...


Hups, miten mulle tulikin tällainen jättilautanen...

Sushin syöjät! :)




Sain myös keskiviikon ja torstain välisenä yönä kirjoitettua viimeisestäkin kuvasta, ja palautin ne torstaina. Olipahan siinäkin homma, vaikka tavallaan aika kiva tehtävä jos miettii... tämä Malta vaan ilmeisesti syö kaiken innon opiskeluun liittyviä asioita kohtaan. Minusta ois pitäny olla kaikki tentit sillon ku oli kylmä, eikä nyt kun on lämmin ja lähtö täältä lähenee. Olisi kivempi viettää aikaa vaan ihmisten kanssa ja tehdä asioita.

Siinä ne kuvat onpi...


Lauantaina minä kävin kampaajalla ja tällä kertaa oli kyllä parempi kokemus kuin se maaliskuun reissu. Nimittäin, ekaksi kun mun kulmat värjättiin ja muotoiltiin se nainen jutteli mulle kauheena kaikkea ja mukavia ja kyseli ja oli hirmu kiva! Sitten sain kahvia jee, ja vaikkei se kampaaja jutellu mun kaa mitään niin oli jotenkin tosi kivaa. Se oli semmoinen tosi nuori tyttö, mutta se oikeesti osas värjätä silleen hyvin ja sitten se pesi mun hiukset KUNNOLLA. Ei semmosta hiplaamista, niinku jotkut jotka pelkää että menee pää rikki. Vaan pesi silleen hyvin. Sitten se kuivaskin mun hiukset, vaikka sanoin ettei ku luulin et se maksaa. NO, tämän lystin hinnaksi tuli 20,50! Ja viimeksi maksoin ainakin saman verran vaan siitä et mun hiukset värjättiin väärällä sävyllä ja pestiin hölömösti ja ei muotoiltu kulmia ja hiukset jäi märäks. Joten tämä oli niin hyvä juttu! Sitten tykkäsin mun hiuksista kovasti, ne oli niin ihanat hihee, vaikkei niille juuri mitään tehtykään.

Hiukset ja OHO oonpa ruskee!


Mä kysyin tänään kaupassa sellaiselta naiselta, joka esitteli jotain tuotteita, että tunteeko maltalaiset oman saarensa pieneksi? Yllättäen hän vastasi, että kun on asunut täällä aina, ei sitä osaa ajatella sillä tavoin, että saari olisi jotenkin pieni. Eli paikalliset eivät kärsi sa(a)rihulluudesta, hyvä tietää. (hehee, tuli muuten kirjoitusvirhe sattumalta äskeiseen, nimittäin kirjoitin ekaksi SARIhulluudesta hahaa!Päätin kuitenkin korjata virheeni.)


Illalla menin sit residenssiin Tildan luo grillailemaan, tulin sinne etuajassa KOSKA BUSSINI OLI AIKATAULUSSA. Voi ihme sentään! Oli todella mukavaa ja siellä oli ihan mukavasti porukkaa ja pääsi juttelemaan joidenkin kanssa enemmänkin. Lisäksi puhuttiin muumeista niin se on aina kivvaa! :D Vaan sit hyi, siellä seinää pitkin meni ihan järkyttävän iso torakka... HYI. Jos minulta kysytään, se oli kyllä jo monsterikokoa. Joten minä niin rakastan tällä hetkellä minun omaa asuntoani, jossa ei ole onneksi mitään juossut sitten maaliskuun matojen... ja toivon niin ettei mitään juoksekaan TAI jos on pakko juosta, niin juoksee sitten KAHDEN viikon päästä kun en enää ole Maltalla. Silloin saa torakatki pittää pilleitä jos on pakko, vaan ei yhtään aiemmin. Huh sentään! Se oli ihan hirveä suoraan sanottuna, mun pikkurillin pituinen ainakin. Miten vieläkin tulee kylmät väreet?  Mut muuten oli kyllä ihan parasta! Eilen oli muuten tosi kuuma päivä, joten aika mahtavaa kun saa tästä lämmöstä vikat viikot nauttia :)


Oli vähän auringonlaskuu ja grillailuu ja lämmintä ja kivvaa seuraaa....


Grillailua...


Lupasin Midorille, että mennään elokuussa muumimaailmaan! :P

Willemijn :D Käskin näyttämään pupulta, joka syö kasviksia...

 Voe niitä oolulaesia!

Tildalla oli kaverikirja hihiii!


Oon jo suunnitellut kaikkea kivvaa huomiselle, koska huomenna on ennusteen mukaan +29, eli ku aiemmin ennusteet on ollu +26 ja se on tuntunu varmaan kolmeltakympiltä niin mitähän se oikeesti kolmekymppiä onpi sitten huuuuu! Meen ainaki syömään jäätelöö ja sitten voisi vähän seikkailla! Ensi viikolla pitää myös mennä rantailee ja muutenkin tehdä asioita viimeistä kertaa... tosi kummallista! Lähteminen on aina sellaista, oli Suomessa ja on täälläkin. Toisaalta takaisin tuleminenkin on kivvaa, mutta kun Malta jää taa se myös jää. Suomeen tiesin aina tulevani takaisin. Onpahan melekosta. Yritänpä nyt lukkee, ettei tarvii mennä selittelee puuttuvia opintopisteitä Kelalle, että kun olin vaihtarina Maltalla eikä menny kurssivalinnat putkeen....

Huomenna strattaa viimeinen kokonainen viikko Maltalla! OHO. Mitä te ihmiset sitten luette, kun mää en ennää voikaan kirjoittaa maltailusta? ;)

PAKOLLINEN TEHTÄVÄ LUKIJOILLE: Mä haluisin tietää kuka tätä lukkee, eli sit kaikki voi kommentoida ilmaisemalla itsensä tunnistettavasti? ;) Tämä on pakollista, jos juuri luit blogitekstini. Sitäpaitsi tilastot kertovat, että blogiani luetaan...  hehee.

 Mä alan lukkee tilastoja välimeren maahanmuuttopolitiikasta... miksi edes oon tuollaisella kurssilla? Melkeen naurattaa, liittyy taas ei mitenkään mun opiskeluihini. Halusin kokeilla uusia juttuja ja sen siitä saapi!



22 kommenttia:

  1. Minä (Roopen täti) täällä hiljaa hengailen aina silloin tällöin. :)

    VastaaPoista
  2. Höh, ihmiset huijaa! Kävijöitä on 11 eikä kukaan paljasta itseään... :P

    VastaaPoista
  3. Mää myös täältä Helsingin luukustani ehtiessäni lueskelen! Pian nähdään serkkuseni ja mulla on sulle ylläri! ;P <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi apua iiiiiks! Ylläri! Alkoi jännittäää, meinasin tänään jo kirjoittaa sulle että nähdäänkö keskiviikkona vai torstaina... mut en sit tohtinutkaan vielä, jos vaikka ens viikolla ku siihen on enää viikko. :P
      Kivvaa <3

      Poista
  4. Minä luen tietysti kaikki kirjoitukset rakkaani mun !! <3

    VastaaPoista
  5. Tämä on niin pyllystä tämä sinun kommentointi juttu :P

    VastaaPoista
  6. Äidin kyllä tiedät näitä sinun kirjoituksia lukevan ja tyhjyys iskee... sinun pitää jatkaa Jyväskylässä??! Kirjettäsi myös postista oottelen!Juhannus on pian ja nimipäivänä saan tyttöni kotiin ja saadaan jutustella,lenkkeillä,pelata,löhötä ja tehdä herkkuruokia!Halauksin äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tässä vielä kirjeisiin oo ehtinyt... vaan eipä se Jyväskylä niin jännä taija olla, että kukkaan jaksaisi lukea. :P Mutta niin onkin jee, ja herkkuruokia en malttas ootaakaan! Ja kaikki kivoja juttuja mitä yhdessä voipi tehä... siksi onkin kiva tulla kottiin. Halauksia! :)

      Poista
  7. Tuija lukkee! Aivan huikeelta näytät ton uuden tukkasi kanssa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihee, kiitos paljon :)

      Jee, kiva kuulla! Jospa nähtäs kesällä ku ihan pakkohan sitä on Ouluun tulla...? :)

      Poista
    2. Toivotaan! Meikäki jokusen hetken Savossa varmaan on ku viikon päästä alakaa loma. Let's be in touch!

      Poista
  8. NO ON PAKKO TULLA OULUUN! Surprise surprise minäkin luen tätä, et varmasti tienny :P On kyllä nytten ihana tukka, tää on paras aikoihin! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sinähän oot jääny kiinni jo aikoja sitten lukemisesta! ;) Voi kiitos, minusta on kivaa kun se on monivärisempi ja jännä... Ooluun ollaan jo tulossa! <3

      Poista
  9. Ihan hullua, että oot enää 2 viikkoa siellä. Justhan sä vasta menit sinne. Mulla on vielä 2 kk, mutta vähän samat fiilikset siinä mielessä, et tajuaa, et kohtaa tää loppuu. Täytyypä äkkiä lähettää sulle kortti, että se ehtii vielä perille.

    Niin, siis luen määkin tätä :)

    -Rebe

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se aika rientää, vaikkei sitä aluksi uskokaan. Laitapa äkkiä korttia, jos se vielä ehtisi ;)Oi, tulet vasta elokuun puolella pois siis? Mutta ihanata on nähhä taas Jyväskylässä jihuuuu! Nauti vuotes loppuun siellä, mää sit oon sulle tosi kiva Jyväskylässä ku oot ihan ihmeissäs Suomesta vuoden jälkeen!

      Poista
  10. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  11. Sarppanen! Terkkuja Jyviksestä!

    Ah, onpa niin mukava lukea kuulumisia Euroopan toiselta puolen. On tullut jo niin kova hinku lähteä itse vaihtoon. Lieväntääkseni sitä minulla on ollut tämän viikon ajan norjalais-englantilainen couchsurffari majailemassa :D

    Kohta nähdään! Sukevalla soudellaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Terppanen! Kiitokset kivoista terveisistä!

      Kyllähän sinä het ens vuonna pääset seikkailuun jos sille tuntuu... ;) Onneksi olet nokkela, ja hankit lieventäjät Jyväskylään!

      Vitsit, niin kyllä soudellaan ihanalla Sukevan järvellä, jonka vesi ei kyl oo ihan yhtä kirkasta kuin täällä. MUTTA maisemat sitäkin rakkaammat ja vehreämmät, ja vielä ihanata seuraa!

      Se on kuule 15 yötä juhannukseen... :P

      Poista
  12. Teemu ja Rakkauden Lähettiläs ovat myös lukeneet sinun juttujasi. Niitä on ollut ihastuttavaa lukea. Ja ihan turistina siellä pyörineenä, se on kyllä mainio paikka. Nähtävää on vain aivan liian paljon, jotta väkisin jää näkemättä ja kokematta paljon kaikkea kivaa. Me oltiin siellä kuitenkin tehokkaita kulkijoita ja kaksi viikkoa meni silti ihan hupsahtaen. Ehkäpä sitä ei alussa silti ollutkaan riittävän tehokas, joka varmaan johtui siitä, kun kesti tottua siihen sinun asunnon kylmyyteen. Aamulla oli meikäläinen vielä jäässä, niin jäässä. :)

    Vaan onneksi noita sinun juttuja ja kuvia lukemalla on päässyt vähän niistäkin kiinni. Viikon päästä sitä sitten ollaan ihan Sarkkiparkkia parkissa, kunhan ilta koittaa. Nautinnollisia loppumetriä ja kerro ihanaiselle Maltalle terveiseni. <3

    Halitus,
    Temppuhousu

    VastaaPoista